Skip to content

اترا

    ۱۴۰۲/۵/۱۱

    این جلسه که به ریاست الحاج مولوی سید برات شاه آغا ندیم برگزار گردیده بود ، مفتی نجم الدین ملاخیل معاون مالی و اداری اداره اترا، روسای ادارات مربوطه و نمایندگان شرکت های ارائه دهنده آفرها برای پروسه مناقصه پروژه دهم حضور داشتند.

    این جلسه با تلاوت آیات قرآن کریم آغاز شد، رییس عمومی اداره ضمن خوش آمدید از اشتراک آنها در مزاید ایجاد وفعال سازی سایت های مخابراتی تشکری نمود. سپس مفتی نجم الدین ملاخیل بر شفافیت روند تدارکاتی اجرای تاریخ شروع و پایان این پروسه تاکید نمود. وی افزود که اداره اترا در تلاش است تا خدمات مخابراتی و انترنتی را به تمام کشور ارائه دهد تا همه شهروندان بتوانند در هر گوشه از کشور به این خدمات دسترسی داشته باشند.

    متعاقباً پروسه بازگشایی مناقصه ها با حضور داشت شرکتها اشترک کننده این پروسه، توسط کمیته موظف آغاز شد، که پس از ارزیابی تخنیکي و تدارکاتي آفرها  شرکت های برنده به زودی اعلان خواهد شد.

    گفتنی است که در مجموع از آغاز پروژه های دسترسی سراسری به تعداد 860 آنتن مخابراتي از طریق بودجه انکشاف مخابرات درساحات مختلف کشور نصب و فعال گردیده است ، که به این سلسه در پروژه دهم سرتاسری مجموعاّ 450 سایت مخابراتی شامل می باشد، در مرحله اول آن ایجاد و فعال سازی 90 سایت مخابراتی در پنج ولایت کشور (کابل، بدخشان، زابل، نورستان و ارزگان) می باشد که چند قبل به رقابت آزاد گذاشته شده بود و کارهای عملی آن جریان دارد. و اینک لات دوم پروژه دهم که مشتمل به ۲۷۹سایت در 18 ولایت کشور(فاریاب، ننگرهار، پکتیکا، قندهار، غزنی، کندز، هلمند، میدان وردگ، جوزجان، بادغیس، کنر، غور، نیمروز، ارزگان، نورستان، بدخشان، زابل، قندهار و شاهراه کابل جلال آباد و زابل) می باشد ،که بعد از ختم پروسه و طی مراحل قانونی کارهای عملی آن آغاز و مدت یک سال در بر خواهد شد.