Skip to content

اترا

مزایده و داوطلبی

اعلان نتایج مزایده فریکونسی برای خدمات پیشرفته باند عریض موبایل

اداره اترا/ کابل(۲۸/ حوت/ ۱۴۰۲): وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی و اداره تنظیم خدمات مخابراتی (اترا) مفتخر اند که مزایده تخصیص فریکونسی را برای شرکت‌های ارایه کننده خدمات موبایل بصورت موفقانه برگزار نمودند.

این مزایده به تاریخ 17 مارچ 2024 که (مصادف است با هفتم رمضان 1445 هجری قمری و ۲۸ ماه حوت ۱۴۰۲هجری شمسی) در کابل برگزار شده بود، که نتایج قرار ذیل است:

در باند ۱۸۰۰ میګاهرتز فریکونسی

  • شرکت مخابرات اتصالات در مقابل مبلغ 20.050.000 (بیست میلیون و پنجاه هزار) دالر امریکایی در باند 1800 میگاهرتز برنده ۵ میګاهرتز ګردید.
  • شرکت مخابراتی روشن در مقابل مبلغ 19,001,400 (نه میلیون و یک هزار و چهارصد) در باند 1800 مگاهرتز برنده ۵ میګاهرتز فریکونسی ګردید.

در باند ۲۱۰۰ میګاهرتز فریکونسی

  • شرکت مخابراتی ام تی ان در مقابل مبلغ 32000888 (سی و دو میلیون و هشتصد و هشتاد) دالر امریکایی در باند ۲۱۰۰ میګاهرتز برنده ۱۰ میګاهرتز ګردید.

در باند ۲۶۰۰ میګاهرتز فریکونسی

  • شرکت مخابرات اتصال درمقابل مبلغ 13600000 (سیزده میلیون و ششصد هزار) دالر آمریکایی در باند ۲۶۰۰ میگاهرتز برنده ۱۰ میگاهرتز فریکونسی ګردید.
  • شرکت مخابراتی افغان بیسم در مقابل مبلغ 13400226 (سیزده میلیون و چهارصد هزار و دصد و بیست وشش) دالر امریکایی در باند ۲۶۰۰ میگاهرتز برنده 10 میگاهرتز فریکونسی گردید.

بر اساس نتایج فوق الذکر شرکت مخابراتی اتصالات 15 میگاهرتز فریکونسی، شرکت مخابراتی ام تی ان 10 میگاهرتز فریکونسی، شرکت مخابراتی افغا ن بیسیم 10 میگاهرتز فریکونسی و شرکت مخابرات روشن 5 میگاهرتز را از طریق مزایده به دست آوردند. که از جمله 50 میگاهرتز فریکونسی ارائه شده، 40 میگاهرتز آن به قیمت 98,052,514 (هشت میلیون و پنجاه و دو هزار و پنجصد و چهارده) دالر امریکایی توسط شرکت های متذکره خریداری گردید.

هدف از مزایده فریکانس ایجاد فضای مناسب برای شرکت های ارائه دهنده خدمات مخابراتی در کشور جهت استفاده موثر از منابع طبیعی محدود افغانستان و ارائه خدمات مخابراتی با کیفیت بالا و بهترمی باشد. که به همین منظور این مزایده در سه باند (1800 2100 و 2600 میگاهرتز راه اندازی گردید، ارائه دهندگان خدمات مخابراتی برای عرضه خدمات پیشرفته باند عریض موبایل به این فریکونسی ها نیاز دارند.

قابل یاد آوری است که این پروسه در روشنی پالیسی تخصیص فریکونسی اداره اتر، توسط متخصصین ریاست سیستم سازی وزارت مخابرات در حضور داشت کمیته موظف بین الوزارتی که بر اساس حکم  مقام ذیصلاح امارت اسلامی افغانستان تحت ریاست الحاج مولوی نجیب الله حقانی وزیر مخابرات تشکیل شده بود، بصورت د قیق و شفاف انجام شد.