Skip to content

اترا

نشست همکاری‌های دوجانبه میان رهبری اداره اترا و هیات جمهوری اسلامی پاکستان دایر گردید.
در این نشست مولوی نجیب الله حقانی سرپرست وزارت مخابرات و اداره اترا، اعضای بورد و روسای بخش‌های مختلف این اداره، با معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان و هیات همراه شان دیدار و روی همکاری‌های دو جانبه در قسمت مخابرات و تکنالوژی بحث و تبادل نظر نمودند.
مولوی نجیب الله حقانی سرپرست وزارت مخابرات و اداره اترا، نخست حضور هیات پاکستانی را خوش‌آمدید گفته و موضوعاتی چون؛ بلند بودن قیمت انترنت که از پاکستان خریداری می‌شود در مقایسه با کشورهای مانند تاجکستان، ازبکستان و ترکمنستان، وصل‌سازی و انکشاف کیبل فایبر نوری دارک و مرین کیبل با پاکستان، جلوگیری از پخش فریکوینسی‌های مربوط پاکستان در نقاط صفری افغانستان به منظور دفع ضربه اقتصادی به این کشور، استفاده از خاک افغانستان جهت ترانزیت میان کشورهای آسیای میانه، منطقه و جهان و زمینه‌سازی سهولت‌های مخابراتی و تکنالوژی “آی تی” عصر مدرن در افغانستان صحبت نموده و نیازمندی‌های مخابراتی و انترنتی این کشور را با هیات پاکستانی شریک نمود.
آقای حقانی در قسمت کنترول شبکه‌های مخابراتی بیان داشت که اداره اترا در زمینه تسلط داشته و اگر تجربه‌های جمهوری اسلامی پاکستان نیز با این اداره شریک گردد مفید خواهد بود.
آقای حقانی همچنان، نقش کشورهای همسایه را در بخش‌های مختلف از جمله انکشاف مخابرات و تکنالوژی موثر دانسته و از مشاور امنیت ملی پاکستان خواست تا به کمک‌های زیربنایی در این کشور توجه نمایند.
معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان سخنان سرپرست وزارت مخابرات و اداره ترا را شنیده و بیان داشت که آنها در بخش‌های مختلف آماده هر نوع همکاری با افغانستان می‌باشند.
آقای یوسف افزود که روی قیمت‌های فروش انترنت به افغانستان تجدید نظر خواهد شد. وی در قسمت برخی فعالیت‌های دیگر به صورت آنلاین، برنامه‌های سافتویر را پیشنهاد نمود که از طرف وزیر مخابرات هدایت داده شد تا در صورت مفید بودن از آن‌ها استفاده صورت گیرد.
قابل ذکر است که بخاطر بیشتر شدن همکاری‌های دوجانبه، روی ایجادیک کمیته مشترک جهت شریک سازی تجربیات در سکتور مخابرات نیز گفتگو صورت گرفت.