Skip to content

اترا

جلسه مشترک با شرکت های مخابراتی در مورد تطبیق بهتر طرزالعمل  ثبت و راجستریشن سیم کارت برگزار شد

    جلسه مشترک با شرکت های مخابراتی در مورد تطبیق بهتر طرزالعمل  ثبت و راجستریشن سیم کارت برگزار شد.

    در نشستی که به همین منظور با شرکت های مخابراتی برګزارګردیده بود، محترم مولوی نجیب الله حقانی وزیر مخابرات و تکنالوجی معلوماتی، محترم مولوی سید برات شاه آغا ندیم رئیس عمومی اداره اترا، محترم مفتی نجم الدین ملاخیل معاون مالی و اداری، اعضای بورد و نمایندگان شرکت های مخابراتی حضور داشتند.

    در این جلسه وزیر مخابرت وتکنالوژی معلوماتی از شرکت های مخابراتی خواست تا نسبت به ثبت و راجستریشن سیم کارت در سراسر کشور به ویژه مناطق مرزی توجه جدی نماید. افراد فرصت‌ طلب و مخرب با استفاده از سیم‌کارت‌های ثبت‌ ناشده و جعلی سعی می نماید که مشکل را برای کشور و مردم افغانستان ایجاد نماید. بنا بر مشکلات موجوده، خوشبختانه رهبری وزارت مخابرات مشترکاُ با اداره اترا یک طرزالعمل جامع برای جلوگیری سوء استفاده از سیم کارت های ثبت نا شده ایجاد نموده  و آن را یک سال پیش برای اجرا و تطبیق عملی با شرکت های مخابراتي ارسال نمودند.

    قابل یاد اوری است که توسط رهبری وزارت و اداره اترا به شرکت های مخابراتی یک ماه مهلت داده شد تا تعداد سیم کارت های ثبت نا شده را به حداقل برسانند و سیم کارت های جدید باید طبق طرزالعمل ثبت و راجستریشن سیمکارت ها بفروشند، متخلفان به مراجع عدلی و قضایی معرفی خواهد شد در آنصورت که حق شکایت را نخواهند داشت.