Skip to content

اترا

جلسه ای معلوماتی قبل از اغاز پروسه لات سوم پروژه دهم دسترسی سراسری با شرکت های داوطلب برګزار گردید.

    جلسه ای معلوماتی قبل از اغاز پروسه  لات سوم  پروژه دهم دسترسی سراسری با شرکت های داوطلب برګزار گردید.

    ۱۶ عقرب ۱۴۰۲

    اداره تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان (اترا) جلسه معلوماتی را با شرکت های اشتراک کننده و پاسخ به سوالات آنها در مورد چګونکی و ارائه معلومات در باره روند مناقصه  لات سوم پروژه دهم دسترسی سراسری برگزار نمود.

    در این جلسه انجنیر محمد داود قلندری رئیس پلان و انکشاف و مسئولین این اداره و نمایندگان شرکت های داوطلب شرکت کننده در روند داوطلبی لات سوم پروژه هم دسترسی سرتاسری نیزحضور داشتند.

    جلسه با تلاوت آیات قرآن کریم آغاز شد، سپس رییس پلان و انکشاف اداره اترا محترم انجنیر محمد داود قلندری معلومات همه جانبه را در مورد پروسه تدارکاتی و سایر موضوعات مرتبط با لات سوم پروژه هم دسترسی سراسری ارائه نمودند. که بالمقال مسوولین شرکت های شرکت کننده پروسه متذکره به نوبه خود سوالات خود را مطرح  و در زمینه موضوع مطروحه معلومات لازم را توسط مسئولین به آنها ارائه گردید.

    گفتنی است که در مجموع از طریق بودجه انکشافی توسعه مخابرات از آغاز پروژه اول دسترسی سراسری الی نهم به تعداد  ۸۶۰ آنتن مخابراتی در مناطق مختلف کشور نصب و فعال شده است. در دهمین پروژه این سلسله در مجموع شامل ۴۵۰ سایت مخابراتی می باشد که فاز اول آن شامل اعمار ۹۰ سایت در پنج ولایت کشور (کابل، بدخشان، زابل، نورستان و ارزگان) بوده و قراردادهای آن امضا ګردیده است. لات دوم آن شامل ۲۷۹ سایت است که پروسه تدارکات آن در حال تکمیل شدن است و لات سوم شامل ساخت ۱۱۹ سایت مخابراتی در ۱۵ ولایت کشور شامل می باشد که چندی پیش به داوطلبی سپرده شده بود.