Skip to content

اترا

تدویر نخستین جلسه مشورتی با شرکت های مخابراتی در خصوص مزایده فرکانس های ۴جی!

    تدویر نخستین جلسه مشورتی با شرکت های مخابراتی در خصوص مزایده فرکانس های ۴جی!

    اداره تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان (اترا) اولین نشست مشورتی را با مقامات ارشد شرکت های مخابراتی در خصوص مزایده فرکانس های ۴جی در باندهای (1800، 2100 و 2600 مگاهرتز) در کشور برگزار نمود.

    در این جلسه مشورتی الحاج مولوی نجیب الله حقانی وزیر مخابرات و تکنالوجی معلوماتی، الحاج مولوی سید برات شاه آغا ندیم رئیس عمومی اداره اترا، معاونین تخنیکي، مالی و اداری اترا و روسای اجرایوی شرکت های مخابراتی؛ اتصالات، ام تی ان ، روشن و افغان بیسیم اشتراک ورزیده بود.

    در این نشست مولوی نجیب الله حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی صحبت نموده، گفت: هدف از برگزاری مزایده فرکانس ایجاد فرصت مناسب برای شرکت های ارائه کننده خدمات مخابراتی و انترنتی در کشور جهت استفاده موثر از این منبع طبیعی و ارتقای کیفیت خدمات می باشد. وی افزود: از همه شرکت ها تقاضا داریم که در راستای موفقیت این  مزایده تلاش های اعظمی نمایند، تا بتوانیم خدمات را با استانداردهای جهانی به شهروندان خویش ارائه دهیم.

    شایان ذکر است که عرضه کننده گان خدمات مخابراتی برای باند عریض پیشرفته و ارایه خدمات معیاری تکنالوجی موبایل نسل چهارم (۴جی) به این فریکونسی نیاز دارند. ازهمین لحاظ مزایده فریکونسی در روشنی تخصیص فریکونسی اداره اترا در باندهای (1800، 2100 و 2600 مگاهرتز)  توسط  کمیسیون عالی اقتصادی امارت اسلامی افغانستان نیز تصویب گردید.

    ۲۵ جدی سال ۱۴۰۲ دفتر مطبوعاتی اداره اترا