Skip to content

اترا

اداره اترا با شرکت های اشتراک کننده در مورد چگونگی داوطلبی دهمین پروژه دسترسی سراسری این پروژه جلسه معلوماتی برگزار نمود

    اداره اترا با شرکت های اشتراک کننده در مورد چگونگی داوطلبی دهمین پروژه دسترسی سراسری این پروژه جلسه معلوماتی برگزار نمود.

    اداره تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان (اترا) جلسه ای معلوماتی را با شرکت های اشتراک کننده پروژه دهم دسرسی سراسری پیرامون وضاحت پروسه داوطلبی دهمین پروژه دسترسی سراسری، تشریک معلومات و پاسخ به پیشنهادات و سوالات آنها برگزار نمود.

    در این نشست مولوی نجیب الله حقانی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، رییس عمومی اداره اترا محترم مولوی سیدبرات شاه آغا ندیم، معاونین ادارات ذیربط و نمایندگان شرکت های اشتراک کننده در پروسه داوطلبی پروژه دهم اشتراک ورزیده بودند.

    جلسه با تلاوت آیات قرآن کریم آغاز شد و سپس محترم مولوی نجیب الله حقانی در خصوص شفافیت روند تدارکاتی دهمین پروژه دسترسی سراسری و هرگونه تداخل در آن برای شرکت های ا شتراک کننده در این داوطبی اطمینان داد و افزود؛ همه شهروندان کشور می توانند در بازسازی و توسعه کشور سهیم باشند، امارت اسلامی متعهد به ایجاد یک محیط کاری امن برای شرکت ها و شهروندان میباشد.

    بعداً، محترم مفتی نجم الدین ملاخیل معاون مالی و اداری اداره اترا معلوماتی را در مورد پروسه تدارکات و سایر موضوعات به شرکت های شرکت کننده در پروسه پروژه داوطلبی ارائه کرد و شرکت های اشتراک کننده سوالات خویش را مطرح نموده  که از طرف مسوولین معلومات لازم  در زمینه به آنها ارائه گردید.

    قابل یادآری است که بودجه TDF، بودجه توسعه خدمات مخابراتی میباشد که برای ارائه تسهیلات خدمات مخابراتی به مناطق دور دست وفاقد خدمات مخابراتی در کشور اختصاص یافته و در این زمینه هزینه می شود. در مجموع 860 سایت مخابراتی از طریق بودجه انکشافی مخابراتی در مناطق مختلف کشور نصب و فعال شده است. دهمین پروژه این روند در مجموع شامل 450 سایت می باشد که در مرحله اول این پروژه ایجاد ونصب 90 سایت در پنج ولایت کشور (کابل، بدخشان، زابل، نورستان و ارزگان) به رقابت آزاد سپرده شده است، که برای ارائه آفرها به شرکت های اشتراک کننده گان تا تاریخ ۷ فبروری سال جاری که مطابق شانزدهم رجب المرجب سال 1444 هجری قمری میشود، وقت تعین گردید.